[linux-network] Ortak kullanılabilecek bir adres defteri..Q?=

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 06 Jun 2003 - 19:00:51 EEST

    RH 9 + Postfix çalışan bir sunucuda ortak adres defteri yaratmayı
    düşünüyorum.

    Önce webmail tarafında (OpenWebmail) bunu yapabilir miyim diye düşündüm.
    Teorikte oluyor; ancak pratikte biraz zahmetli bir iş. Her eklenen
    kullanıcıyı adres defterine de eklemek gibi; çıkartırken de benzer bir
    işlem... Dolayısıyla çok da mantıklı gelmedi bana.

    "Sanırım" LDAP da bu işi yapabiliriz, değil mi? Diyelim ki yaptık; bunu
    hangi uygulamalarla insanlara gösterebiliriz? İstemciler Windows ya da
    Linux, bunun farketmemesi gerekli. Örneğin, Evolution, Outlook* vb ile
    çalışabilecek bir destek gerekli.

    Bunun için önerileri olan var mı? Bol bol belge okuyacak kadar zamanım
    olabilir; tamamen arge amaçlı yapmak istiyorum bunu. OpenWebmailin içine
    de entegre edebilirim. PHP ile kod yazmayı tercih ederim, vsvs.

    Teşekkürler, saygılar.

    --
    Devrim GUNDUZ
    devrim@gunduz.org				devrim.gunduz@linux.org.tr