[linux-network] Re: Network Senaryosu

---------

From: Oktay Žahinošlu (Oktay.Sahinoglu@isbank.com.tr)
Date: Mon 02 Jun 2003 - 09:16:07 EEST

    Ben Doruk'a katiliyorum.. DMZ bence gerekli birsey... Ozellikle buyuk
    sirketlerde kacinilmaz... Soyle ki... Firewall'inizi ne kadar iyi =
    configure
    ederseniz edin disariya hizmet vereceginiz servislerin ilgili =
    portlarini
    acmaz zorundasiniz.... Haliyle bu ilgili servisteki bir acik servis =
    veren
    makine icin bir risk... Yani aslinda hacker'lar disariya acik bir =
    makine
    icin firewall'a takilmiyolar bile.. Haliyle bu tur makineleri DMZ gibi =
    ayri
    bir ortamda tutup, LAN'a giden bacaga da tas gibi bir konfigurasyonla =
    butun
    makinelerin ele gecirilmesi gibi bir kabus yerine sadece disariya acik
    makinelerin risk icermesi saglanmis olur.... Ve LAN'da bulunan sirket
    bilgileri, database'ler gibi onemli yerler korunmus olur...=20