[linux-network] Re: apache server-status hakkinda

---------

From: Seref Tufan Sen (s_tufansen@hotmail.com)
Date: Mon 02 Jun 2003 - 08:34:16 EEST

    Selam,,,

    >From: "Hasan Saral" <hasansaral@introproduction.com>
    >To: <linux-network@liste.linux.org.tr>
    >Subject: [linux-network] apache server-status hakkinda

    >Server uptime: 48 hours 20 minutes 37 seconds ve
    >Parent Server Generation: 1 iken bir kac gun sonra baktigimda
    >
    >Server uptime: 3 hours 5 minutes 12 seconds oldugunu
    >Parent Server Generation: 2 oldugunu goruyorum

    Büyük ihtimal 3 saat önce apache'ye ya SIGHUP ya da SIGUSR1 sinyali
    gönderilmiştir. SIGHUP çoğunlukla konfigürasyonu değiştirdiğimizde
    gönderdiğimiz bir sinyaldir. Apache'yi öldürüp tekrar çalıştırmak yerine HUP
    sinyali sayesinde konfigürasyonu tekrar okuturuz. Eğer logrotate işlemini
    kullanıyorsanız apache logları döndürme işlemine tutulduktan sonra apache
    prosesine ya HUP ya da USR1 (tam hatırlamıyorum) gönderilir. Bunun sebebi
    apache'nin eski log dosyasını kapatması ve yeni log dosyasını açmasıdır.
    Aksi takdirde log döndürme işlemine rağmen apache halen eski log dosyasına
    yazmaya devam eder.

    >Ayrica 57 requests currently being processed, 5 idle servers satirindaki
    >bilginin anlami tam olarak nedir. idle server ne demek. bu konuda
    >verceginiz bilgiler icin tesekkurler.

    O an 57 tane isteğin karşılandığını ve boşta istek gelmesini bekleyen 5
    apache sunucusu olduğunu söylüyor. Boş sunucu prosesleri sayesinde apache
    yeni bir istek geldiğinde yeni bir çocuk doğurmaktan kurtulup daha kısa
    sürede cevap verebiliyor. Sitenizin yüküne göre bu boş sunucu sayıları ile
    oynamanız da performans açısından yapılan öneriler arasında...

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    The new MSN 8: smart spam protection and 2 months FREE*