[linux-network] snmp ve trap olayi

---------

From: ahmet yıldırım (marahmet@hotmail.com)
Date: Wed 30 Jul 2003 - 16:22:15 EEST

    Selam,

    Redhat 9.0 üzerinde aşağıdaki yazılımları
    kurdum.
    net-snmp-5.0.6-17
    net-snmp-utils-5.0.6-17

    Sistemimi rahatlıkla snmpwalk-snmpget querylerine cevepverebilecek
    şekilde ayarladım.

    örneğin snmpget -c public -v 1 10.50.109.243 1.3.6.1.2.1.1.3.0
    ve ya snmpget -c public -v 1 10.50.109.243 system.sysUpTime.0
    sorguları sonucu sistemimin uptime bilgisini çekebiliyorum.

      Şu an sistemimin anormal bir durumda snmptrapd tarafından
    yakalanabilecek şekilde trap atabilmesini istiyorum. snmpconf
    programını çalıştırıyorum. Gelen text-based
    programla snmpd ile kontrol edilecek olan cpu load ve free disk space
    değerlerini rahatlıkla trap oluşturabilecek şekilde
    uygun değerlere ayarlıyorum. snmpd ve snmptrapd yi restart
    ediyorum , CPU yu verdiğim eşik değerini aşacak derecede
    meşgul ediyorum ancak /var/log/messages içine herhangi bir trap
    mesajı düşmüyor. Ancak snmptrap komutunu kullanarak konsoldan
    elle attığım trapler /var/log/messages içine düşüyor.

    örneğin: snmptrap -v1 -c public 10.50.109.243 1.3.6.1.4.1.3.1.1
    10.50.2.222 3 0 '' 1.3.6.1.2.1.2.2.1.1.1 i 1
    sonucunda /var/log/messages altında bir Link Up trapi düşüyor.

    Ayrıca ek olarak snmp ilk çalıştığında buraya
    coldstart trap'i de düşüyor.

    Aslında sormak istediğim şu : snmpd.conf içinde
    belirttiğim CPU load ve ya disk space ile ilgili trapler oluşuyor
    da ben mi göremiyorum. Ne yazık ki bu iki durumun da -"var mı
    bilmiyorum" - OID lerini veya MIB değerlerini snmptrapd.conf içinde
    traphandler olarak yazılacak shell script'e nasıl
    geçeceğimi bilmiyorum . Varsa bunların OID lerini nasıl
    öğrenebilirim.

    snmpd.conf dosyamdaki satırlar şöyle :

    rocommunity public

    trapsink 10.50.109.243 public 162

    disk /dev/hda5 50%
    #Disk space %50 altına düşünce trap gelmeli

    file /root/kitap.txt 50
    #Bu file size 50 byte aşınca trap gelmeli

    load 5 5 55
    # CPU load 1 dk %5 üzeri , 5 dk %5 üzeri, 15 dk %5 üzeri, olursa trap gelsin

    snmptrapd.conf ise şöyle:

    format1 %H
    #traphandler /home/deneme.sh

    Şimdidden Teşekkür ederim.

    The new MSN 8: advanced junk mail protection and 2 months FREE*