[linux-network] Re: BSA ve MICROSOFT,u savunan sevgili kardeşime

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Tue 29 Jul 2003 - 23:13:09 EEST

    Selamlar...

    Beinde MS denen Luzumsuz muesseyi savunur hale dusurdunuz ya :)))

    Sal 29 Tem 2003 21:38 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz:
    > Selamlar Serdar karde=FEim.
    > Windows 3.1 ler y=FDllarca neden el alt=FDndan da=F0=FDt=FDld=FD.
    > S=FDradan bir demo program=FDnda bile koruma varken MS neden =FCr=FCnleri=
    me koruma
    > getirmiyor.

    Bugun kirilmamis bir koruma biliyormusun ? guncel sistemlerde kirilmayan=20
    koruma olmasi mumkun degil. Ama yakinda olacak, merak etmeyin. Birakin kop=
    ya=20
    program kurmayi, Linux ile kuramayacaksiniz belki. Hatta oyle indir MP3'u y=
    az=20
    CD'ye devri de bitiyor: PKI - Palladium geliyor...

    > Ya da neden s=F6m=FCrge =FClkesinde bile olmaya telif yasas=FD =E7=FDkart=
    =FDld=FD.
    > (ANAP,DYP,DSP,MHP,AKP;SP) nin i=E7inde bulundu=F0u utanmaz meclis bunu ha=
    ngi
    > avantalar kar=FE=FDl=FDk =E7=FDkartt=FD.)

    Bugun benzer yasalar tum avrupa/amerika ulkelerinde (nerdeyse) mevcut..

    > Bug=FCn polis bir ki=FEinin =FCst=FCn=FC arayamazken (savc=FDl=FDk arama =
    izni vermeden)
    > ,Savc=FDl=FDk el koyamazken (Mahkeme karar=FD olmadan)
    > nas=FDl oluyorda BSA bu =FC=E7 organ=FDn yetkilerini cebine koyup bask=FDn
    > yapabiliyor.

    Yapabildigine gore yasala dayanaklari var.=20

    > BSA ve MS k=F6kenli t=FCm firmalara kar=FE=FD =E7=FDkmak ve alternatif =
    =E7=F6z=FCm =FCretmek bu
    > =FClkede ya=FEayan herkesin borcudur.

    O Zaman adres bellidir. MS'u atarsiniz cope, huzur dolu L=DDnux tarafina=20
    gelirsiniz.. Ben oyle yaptim sahsen..

    > Elbette =F6zg=FCr yaz=FDl=FDm demek bedelsiz yaz=FDl=FDm demek de=F0ildir.
    =20
    Yerine gore, bedelsiz de olabilir.=20

    > Elbette herkesin eme=F0e sayg=FDs=FD olmal=FDd=FDr. Ancak kurnaz,=FC=E7ka=
    =F0=FDt=E7=FD ve
    > s=F6m=FCrgecilere de=F0il.

    Ortada kurnaz somurgecilik filan yok. Adam bir urun yapmis. Bastira bastira=
     da=20
    parasini istiyor. Isinize gelirse. Kurnaz somurgecilik, ancak onu kopya=20
    kullanmakla olabilir.=20

    > Ayr=FDca anayasaya ve tazminat yasas=FDna ayk=FDr=FD olan bu ucube cezal=
    ar nedir?
    > Tazminat yasas=FD derki tazminat talep eden ki=FEiyi zengin edecek =F6l=
    =E7=FCde
    > olamaz.

    5846 Sayili kanuna muracaat ediniz.

    > Bu mant=FDkla k=FDz=FDlay=FDn aidsli kan verdi=F0i aile ki=FEi ba=FE=FDna=
     3.5 Milyar al=FDrken
    > BSA bir kopya CD ye 56 Milyar ceza yazabiliyor.

    Az bile almis. Ben olsaydim, bobregini de isterdim..
    =20
    > BSA da MS de ve yerli i=FEbirlik=E7ileride T=FCrk =E7ocuklar=FDn=FDn ve =
    =F6zg=FCr
    > yaz=FDl=FDmc=FDlar=FDn =F6n=FCnde er yada ge=E7 diz =E7=F6keceklerdir.

    Biraz once hanim telefon etti. Misafir gelmis, eve yiyecek bir seyler getir=
    =20
    dedi. Bende cikip bir seyler alip gidecegim. Neyle ? Program yazmakla=20
    kazandigim parayla. Yazdigim program icin alacagim Lisans ucretiyle, kendim=
    i,=20
    cocugumu filan doyuracagim.=20

    Kisacasi, MS o parayla binlerce adama ekmek verecek. Gidip onlarin ekmegini=
    =20
    calmaya hakkimiz yok..=20

    Bence MS, zerrre kadar para edecek bir urune sahip degildir (Direksiyonlari=
    =20
    mustesna). Bu ayri. Ama diyorsa da bu urunum su para, o parayi vereceksini=
    z.

    Bunu MS oldugu icin degil. Kendimin de bulundugu programcilik mesleginden o=
    lan=20
    meslektaslarimin adina savunmayi, her platformda, her zaman gorev bilirim.=
    =20

    Eger uzatmak istiyorsaniz, ya ozel mesaj atin, yada sohbet vs. gibi listele=
    re=20
    tasiyin konuyu lutfen. Bu liste bu tartismanin yeri degil..

    Saygi ve sevgiler.