[linux-network] Re: BSA'nin resmi sitesinde bir link, adamlar hakli !

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Tue 29 Jul 2003 - 19:54:40 EEST

    Selamlar..

    Bence bos bir laf.. Bir malin bir fiyati vardir. Eger, kucuk isletmeye daha=
    =20
    ucuz olsun diyorsaniz, bu garip olur.. Dahasi zaten oyle olur otomatikman.=
    =20
    Yani buyuk isletme 100 Kullanici icin mesela 100K oder, kucuk isletmede 10=
    =20
    Kullanici icin 10K oder.

    Aksi daha kotu bir rekabet ortami yaratirdi.

    Diyorsaniz ki, fiyatlar dussun. Ucuzlasin. Bunun muracaat mercii BSA degil,=
    =20
    mesela ORACLE, MS Turkiye veya ABD merkezleridir. Serbest pazarda rekabet,=
    =20
    fiyat indirim vs. nasil olur bellidir. Demekki MS veya Adobe koyduklari=20
    fiyatla urunlerini satabiliyorlar. Eger ayni isi daha ucuza yapan cikmazsa,=
    =20
    bu fiyatta cok zor duser. Kisacasi, Munih'teki Ihaleye bir gozatin. MS nasi=
    l=20
    indirimlere gitmis..=20

    Burada vurgulanmak istenen seyi, baska orneklere cevirirsek;

    Boeing ucaklari kucuk havayolu sirketlerine daha ucuz satilsin.
    Mercedesler sunlara daha ucuz satilsin.
    IBM S/390'lari KOBI'lere PC parasina versin...

    BSA kendi gorevini yapmaya calismaktadir.=20

    BSA buyuk sirket kucuk sirket ayiriyor mu ? Kendi bilecegi is.=20

    =46akir olmaniz, baslik parasi veremiyor olmaniz, zorla bir kizi kacirip ig=
    fal=20
    ettiginizde sizi masum kilmaz.

    Baslik parasi istemeyen bir kiz bulursunuz.=20

    Ayni sekilde, gider, tonla GPL/BSD/FreeWare urun var. Onlari kullanirsiniz.=
    =20

    Eger, ben ORACLE istiyorum, Windows istiyorum diyorsanizda, pasalar gibi=20
    gider, parasini odersiniz, serefsizlik damgasini alninizdan uzak tutarsiniz=
    =2E.=20
    Bu urunleri kacak kullanmakla fiyatlarinin dusmesinin onune engel koymus=20
    olursunuz sadece. Yakalanmayacak olmaniz onemli degil. Vicdanen, bir hirsiz=
    =20
    olmanin yaratacagi huzursuzlugu hic mi yasamayacaksiniz ?

    Saygi ve sevgiler..

    Sal 29 Tem 2003 17:47 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz: