[linux-network] Qmail + vpopmail ustunde Spamassassin + pyzor + razor + rblsmtpd sorunlar / sorular

---------

From: EMRE ERIM (emreerim@ttnet.net.tr)
Date: Mon 21 Jul 2003 - 04:40:47 EEST

    Merhaba
    Baris Metin tarafindan yazilmis qinstall ile kurulmus bir halde calisan bir qmail serverim var.
    Server ozellikleri redhat 7.3 512mb ram 60gb disk
    Bu server sadece mail server olarak kullanilmakta baska bir is yapmamakta.
    basit bir iptables scripti ile firewall islemleride gerceklestirilmekte.
    Su anda bu server uzerinde yaklasik 600 domain ve 2000 kadar bu domainler ustunde virtual mail kullanicisi tanimli.

    Qinstall kurulumdan sonra bir kac patch ve vpopmail qmailadmin gibi programlarin yeni versyonlarida yuklenmis durumda.
    bu server ustunde asiri derecede artan spam sikayetlerinin onune gecmek icin bir takim arastirmalar yaptim.
    ve sonucda spamassassin in benim isimi gorecegine karar verdim.

    Problemsiz bir sekilde spamassassin kurulumu gerceklesti ve deamon olarak server ustunde calismaya basladi.

    Oncelikle test olarak sadece 1 tek domain altindaki 1 tek kullanici icin spamassassin i kullanmaya karar verdim.
    Buna uygun olarak kullanici ev dizinindeki .qmail dosyasina dokumantasyondaki gerekli tanimlamalari yaptim.
    Ancak spamassassini calistirmam mumkun olmadi.

    Tanimlamalari yaptigimda gonderilen mailler ya kullanici ev dizinine ulasmayip queue de takili kaldi yada direk olarak serverin ana postmaster hesabina taranmamis halde geldi.

    bunun ustunde http://www.gbnet.net/~jrg/qmail/ifspamh/ adresineki ufak scripti kullanmaya karar verdim.

    Ancak ne yazikki gene ayni durumda mailler spamassassine hic ulasmadi.

    sorulara gelince..

    bu sistem uzerinde spamassassini tek bir domain altindaki tek bir kullanici icin calistirmak icin ne yapmam gerek nasil tanimlalar kullanmam gerek.
    su anda .qmail dosyasi icine

    | spamassassin -P |maildir ./Maildir/

    seklinde tanimli .. gelen mailler direk olarak queuede takili kaliyor..

    ifspamh yi kullandigimda .qmail icinde

    |ifspamh <user>-spamkutusu
        ./Maildir

    seklinde tanimli gene mailler queuede takili kaliyor..

    -------------

    Spamassassini tum serverdaki domainler ve kullaniclar icin konfigure etmem gerekli. Bunu yapmanin en kolay ve etkili yolu nedir?

    ayrica gelen mailler icin virus taramasi dusunmedigimden qmailscanner kurmadim sisteme.
    Ancak gerekirse bunuda kurabilirim.

    ayrica sistem icin razor veya pyzor sistemlerinden birisini tavsiye edermisiniz? ederseniz hangisidir?
    -----------------

    Soru2: ayni sistem uzerinde rblsmtpd + detayli log sistemi kurmak istiyorum/.
    Bunun icin onerileriniz nelerdir?
    hanngi databasei kullanmam daha iyi sonuc verir.
    rblsmtpd icin local bir bind serveri calistirmam gerekirmi ?

    --------------------

    soru3: sistem asiri yuk altinda iken. mesela pazartesi gunleri sabah saat 10 11 gibi qmail calismayi durduruyor.
    Ancak hemen bildiginiz gibi supervise sistemi devreye girip qmaili yeniden baslatiyor.
    Bu durumda qmail yeniden baslamis olmasina ve calisiyor olmasina ragmen. Supervise bunu bir sekilde gormuyor. Hernekadar genel pop erisiminde ve smtpde problem olmasada log dosyalarim - service already running - ibaresiye dolup tasiyor..

    service qmail stat ciktilarim ise su halde oluyor.

    [root@mail root]# service qmail stat
    /service/qmail-send: up (pid 30796) 1 seconds
    /service/qmail-send/log: up (pid 1327) 74176 seconds
    /service/qmail-smtpd: up (pid 1326) 74176 seconds
    /service/qmail-smtpd/log: up (pid 1328) 74176 seconds
    /service/qmail-pop3d: up (pid 1333) 74176 seconds
    /service/qmail-pop3d/log: up (pid 1334) 74176 seconds
    messages in queue: 12
    messages in queue but not yet preprocessed: 0

    boyle bir sorunla daha onceden karsilastinizmi? karsilastiysaniz cozumu nedir..
    NOT qinstall kullanarak yaptigim 3 ciddi kurulumdada ayni sorunla karsilastim..

    Cevaplar icin simdiden tesekkurler..

    Saygilarimla

    Emre Erim