[linux-network] sacmalayan rtl8139d ethernet karti

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Tue 15 Jul 2003 - 22:27:21 EEST

    W2K AS makinamda RTL8139D serisi bir fastethernet takiliydi.
    Bir gun makinanin trafigine baktigimda 10K civarinda kaldigini
    farkettim. ISP'ye durumu bildirdigimde ethernet kartinin yandigini
    degismesi gerektigini soylediler (kurulum, lisans ve bakim onlara ait)

    Karti degistirim baska bir RTL8139 serisi kart takip tanittim ve
    problemsiz calismaya devam etti. Ama killandim ve cikardigim karti
    linux servera ikinci ethernet olarak taktirdim. Daha sonra gerekli
    ip ayarlarini yaptim ve trafigi diger karttan bozuk oldugu iddia edilen
    karta aktardim. Local ag icinde neredeyse tamamini utilize edebiliyordu
    yani kart sorunsuz calisiyordu.

    Karti soktum ve eve getirdim. Evde win98 altina kurdum ve driverlarini
    uzerindeki chipin aynisindan internetten bulup kurdum. Ancak gercekten
    de trafigi oldukca azdi. Tekrar sokup evdeki linux boxima taktim
    ve yaklasik 600'luk bir isoyu oldukca kisa zamanda aktardim.

    Merak ettigim, bu kartin linux altinda davranisi normal mi?
    Eskiden windows altinda da basariliydi ama simdi kac kere denediysem
    calismadi. Oysa linux altinda hala saglam.

    Production bir sistemde kullanabilir miyim? :-) Boyle bir sey
    yasayan var mi?

    Saygilar.
    Umut.