[linux-network] Re: adsl

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 15:10:51 EEST

    Benim de Paradigm marka bir ADSL modem ile deneyimim oldu. Modem'in
    kilavuzundaki tum ayarlari yaptim. Bridge modu enable edip, Bridged LLC
    protokolunu sectim. Daha sonra Redhat 7.3 bir makinaya ethernet
    uzerinden bagladim. adsl-setup programi ile ayarlamalari yapmaya
    calistim. Bana ttnet account adini, sifresini, hangi ethernet uzerinden
    modem'i calistiracagim gibi sorulari sordu. Bunun disinda baslangicta
    aktif olsun mu diye de sordu. Hepsine uygun yanitlari verdim. Ancak
    /ect/sysconfig/network-scripts/ifcfg- adi altinda bir dosya yaratti.
    /sbin/adsl-start ile calistirdigimda ise eth1'i IP'siz olarak up
    konumuna getirdi, ip'yi ise ppp0 interface'ine verdi. (Tabii aslinda
    ppp0 linux uzerindeki direkt bir interface degil, ethernet uzerinden
    gidilen bir interface).

    Yani bir turlu kablo modem'lerde oldugu gibi IP'yi eth1 uzerine
    alamadim. Hat kesildigi zamanda, otomatik olarak tekrar baglanamiyor ve
    sizin mudahaleniz gerekiyor. Ya ben bir yerlerde bir yanlisliklar
    yaptim, ya da adsl script'lerinde bir problem var.

    Kemal M. Ergur

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar