[linux-network] Re: root

---------

From: Engin Öztürk (engin@enginozturk.com)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 09:34:48 EEST

    Merhaba ;

    cogu komut nedir ? ornegin hangi komutlar su ile istediginiz herseyi yapabilirsiniz
    eger su ile root olmak istemiyorsanız

    1. rootu uzak erisime acmalısınız ki hşc tavsiye edikmeyen birseydir ve telnet zaten hep sorun yaşatan ortam olmustur en azından port22, ssh ile ulasabilmek adına acabilirsiniz, telneti tavsiye etmem
    2. su 'ya alternatif sürekli root olmanız gerekmiyorsa ve makina yaynınızdaysa o halde konsoldan calısabilirsiniz.
    3. eger uzak root deneyecekseniz belli IP gruplarına uzaktan telnet ya da ssh olanagı tanıyın..
         gibi bir yıgın ön-guvenlik önerisi akla geliyor.

      gördügünüz üzere rootu dısarıya acmamak adına herseyi soylemeye calısıyoruz. acacaksanız da asla telnet degil secure baglantı acın ssh..

    saygılar..