[linux-network] Re: [linux-network] Re: [linux-network] Re: [linux-network] Re: [linux-network] Re: [linux-network] iç network ve wan

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sun 26 Jan 2003 - 22:30:50 EET

Selam
DNS cache için dediğiniz doğru ip ve hostname bilgilerini tutarak
sorgulamalara daha hızlı cevap verilmesini sağlar. Bu işlem squid de de
mevcut. Yani kendi içinde bir çeşit dns cache tutar. Ancak Socks olayı daha
farklı.Socks unix socketleri kullanarak socks desteği olan clientler in
internete bağlanmasını sağlar. Ancak UDP desteği olmadığından özellikle
video konferans uygulamalarında kullanılamıyor. Günümüzde de pek
kullanılmayan bir yöntem. Ayrıca sadece explorer mirc icq benzeri bazı
programlarda bu destek mevcut öteki bir çok programda bulamassınız. Yani
Socks proxynin amacı hızlandırmak değil Proxy nin asıl anlamı olan vekillik
yapmaktır. Sizin yerinize gider istediğiniz bilgileri alır gelir ve sonra
size dağıtır. Şahsen yaklaşık 6 7 sene önce landaki bilgisayarı internete
çıkarmak için kullanmıştım ama bahsettiğim gibi sadece sock desteği olan
uygulamalar bundan faydalanabilir.

> Genel olarak proxyleri düşünürsek hep network'ü hızlandırmaya yönelikmi
> çalışır? Mesela dns proxy, cache dns gibi çalışarak dns kayıtlarını tutar
ve
> network?u hızlandırırmı? Socks proxy'de bunun gibi birşeymi?
Linux.org.tr'de