[linux-network] Re: nameserver

From: M.Sinan (sinan@uludag.edu.tr)
Date: Sat 25 Jan 2003 - 00:57:48 EET

Selam,
Bildigim kadariyla bir "isim" aldiginiz zaman sizin verdiginiz NameServer ip
si ile birlikte root-server lara kayit yapilir.(Ismi Satan kurum tarafindan)

Birisi sizin adresinizi sorguladigi zaman (ornegimiz abc.orkun.com olsun);

Oncelikle sorgulayan kisinin kullandigi name server kendisinde varmi bu
kayit ona bakar, eger varsa cevabi gonderir,
eger yoksa .com adreslerinden sorumlu root serverlara sorar, bu orkun.com
domaininin nameserver inin ip si nedir diye,
ordan cevap alir, ve o adrese yonlenir. sonra o nameservera sorar, orkun.com
sendemi, tamam o zaman, abc nin adresini gonder diye

bildigim kadariyla yapi boyle isliyordu.

Benim kanaatimce olay size domaini satan firmada, ben de boyle bir olayla
karsilastim, kendi nameserverimi birakin, universitenin nameserverini bile
tanimadi sevgili izdns.com :) zannimca bir veritabanindan kontrol ediliyor,
girilen ip kayitli bir nameserver mi diye.

Metu'dan aldigin xxx.tr uzantili adreslerde ise hic sorun yasamadan , dial
up bile kullaniyor olsaniz nameserver kurabilirsin. (2-3 gun dusmeden hatta
kalabiliyorsaniz tabi :))

Ki eskiden .com .net vs icin de boyle bir zimbirti yoktu :)

Sonuc olarak, domaini aldigin firmaya, NS kaydini bu ip ile yapin arkadasim
demen lazim :)

Sanirim cevap olarak da, hayir bir ustun seni tanimasina gerek yok.