[linux-network] Re: Squid access.log

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Wed 22 Jan 2003 - 16:53:44 EET

Selam
Geçenlerde buna benzer bir soru sormuştum bende. Devrim bey logrotate
kullanmamı söylemişti. Şu anda kullanıyorum ve access.log dosyası 1 gb
olduğu zaman sıkıştırıyor ve yeni dosya oluşturuyor. Bu işlemi squid.conf
tan değil logrotate ile halletmeniz gerekiyor. Eğer nasıl kullanılır diye
zaman harcamak istemiyorsanız. /etc/logrotate.d dizini içine squid dosyası
oluşturup içine şu satırları yazın access.log dosyasının yerini kendi
sisteminizdekine göre ayarların. bundan sonra crond bu dosyayı her gün
kontrol edecek ve 50 mb i aşmışsa sıkıştırarark yeni bir access.log dosyası
oluşturacaktır. Sorun çıkacağını sanmıyorum ama sorumluluk kabul etmiyorum.
(squidin durup başlamaması gibi) :o)

/var/log/squid/access.log {
    size=50M
    rotate 5