[linux-network] Re: [linux-network] İlgi:[linux-network] dns ve hosting

From: Orkun BALCI (karatekid@softhome.net)
Date: Sat 18 Jan 2003 - 16:19:35 EET

Cevabınız için teşekkür ederim. Öncelikle www.register.com 'dan baktığımda
sanki www.balci.com 'u satın alıyormuşsunuz gibi bir hava yaratmışlar.
Birşey sorucam. balci.com 'u aladığımızı farzedelim. Registrar'a dns
sunucularımın adını veriyorum, onlar da balci.com'u o sunuculara
gönderiyorlar galiba. Bu şekildemi oluyor?

Ben kendi dns serverımda tutmak istiyorum. Hatta aynı makinanın üzerinde
apache 'de kurulu. Hostingimi o şekilde vericem.

GoDaddy'nin sistemi hakkında birkaç birşey sormak istiyorum. GoDaddy kendi
dns sunucularında subdomainleri tutuyor ve host olarak ipnizi verip orayamı
yönlendiriyor?

Tekrar teşekkür ederim. Cevabınızı bekliyorum...

> Hayir ucret vermenize gerek yok.
>
> ilk basta sunu belirteyim: siz www.balci.com u degil, balci.com u
alirsiniz. www, ayni sorunuzdaki a,b gibi bir önek.

> Dolayisiyla, eger bir DNS sunucunuz varsa, balci.com'u oraya yonlendirip,
www'yi tanimladiginiz gibi, a.balci ve b.balci yi da tanimlarsiniz.

> Diger bir cozum de su: GoDaddy (www.godaddy.com) gibi bazi registrarlar,
sizin icin bu tanimlari tutaibliyorlar; ucret vermiyorsunuz.