[linux-network] Re: infinite ip address lease time in cache hatası

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Wed 15 Jan 2003 - 18:12:57 EET

Kablo.net'in ilginc bir ip yonetim politikasi var. Mantigini
tartismiycam, bir bildikleri vardir.

Kablo.net, size 1 ip adresi verdiginde (lease ettiginde) baska=
 bir
pcye takarsaniz kablonuzu, yeni mac adresiyle uyusmadigi icin=
 yeni
bir ip vermiyor. Sizin kablo modem interface'iniz uzerine yeni=
 bir
mac adresi icin yeni bir lease de atamiyor. (karisik olabilir,=
 ama
cozume bakin, belki bunu da aciklar)

XP makinanizin acik oldugunu ve internet baglantisinin sorunsuz
oldugunu dusunerek yapilacak isleri aciklayayim:

1. XP makinanizi shutdown yapin.
2. Kablo.modeminizin fisini cekin (vital, yani onemli :P)
3. Modemin kablosunu XP makinanizdan sokup Linux makinaniza=
 takin
4. Kablo modemin fisini takin
5. Kablo.modemin testleri bittiginde linux boxinizi acin

Hepsi bu. Eger kablo.modemin fisini cekmeden diger bilgisayara
takarsaniz 10-30 dakika arasi sistemden BAN yiyorsunuz, yani
kablo.modeminiz ip trafigine kapatiliyor.

On Wed, 15 Jan 2003 15:44:39 +0200, Orkun BALCI wrote:
>Merhaba,
>KabloNET'i yeni ald=FDm. Windows XP makinaya ba=F0lad=FD=F0=FDmda=
 =E7al=FD=FE=FDyor
ve