[linux-network] Re: port kapatmak

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Wed 15 Jan 2003 - 14:46:39 EET

On Wed, 2003-01-15 at 14:22, Abdullah G=FCney wrote:
> Merhaba,
> Portlari scan ettigimde bazi portlarin acik oldugunu goruyorum.
> Bu portlari ipchains komutu ile kapatsam bile taramada yine acik
> gozukuyor. Bunun nedeni ne olabilir. Portlari acmak ve kapatmak icin
> kullanilabilecek baska araclar var mi?=20

(a) ipchains'i yanlis ayarliyor olabilirsiniz.
(b) taramayi SYN ya da connect scan biciminde degil FIN/XMAS/NULL scan
    gibi daha geliskin ve stateful olmayan guvenlik duvarini atlatacak
    bicimde yapmissinizdir.
(c) taramayi disaridan degil ayni bilgisayar uzerinden yapiyorsunuzdur.

a icin azicik daha dokuman okumaniz gerekir.

b icin yapacak tek sey ipchains'den iptables ya da stateful baska bir
  guvenlik duvari yazilimina gecmektir

c icin iceriden aldiginiz sonuca bakmayin, disaridan taramalisiniz ;)

sevgiler, selamlar.=20
--=20
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379 Fax: +90 312 2103333
http://www.dayioglu.net ICQ UIN: 72276975