[linux-network] Re: nat sorunu

---------

From: Baris Metin (baris.metin@frontsite.com.tr)
Date: Fri 28 Feb 2003 - 17:59:45 EET

    Selam Ali,

    Fri, Feb 28, 2003 at 11:19:47AM +0200 , alivardar@ttnet.net.tr :

> [...]
    > --dport 1:10000 -j allowed
    > $IPTABLES -A FORWARD -i $INET_IFACE -o $LAN_IFACE -p UDP -d $MEETING_IP \
    > --dport 1:10000 -j allowed
    > $IPTABLES -A FORWARD -p ICMP -i $INET_IFACE -o $LAN_IFACE -d $MEETING_LOCAL_IP \
    > -j icmp_packets
    >

    > $IPTABLES -A PREROUTING -t nat -p TCP -d $MEETING_IP --dport 1:10000 \
    > -j DNAT --to $MEETING_LOCAL_IP:1-10000
    > $IPTABLES -A PREROUTING -t nat -p UDP -d $MEETING_IP --dport 1:10000 \
    > -j DNAT --to $MEETING_LOCAL_IP:1-10000
    > $IPTABLES -A PREROUTING -t nat -p ICMP -d $MEETING_IP \

    Gordugum kadari ile disaridan gelen paketleri icteki makinaya iletmissin
    fakat iceriden gelenleri disariya dogru olarak cikarmiyorsun. Bunun
    icin icerden gelen paketlerin de source ip'lerini duzenlemen yeterli
    olacaktir diye dusunuyorum. Hmm, iptables ile soyle olmasi gerekiyordu :

    iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168... -j SNAT --to-source 195.174...

    Bu sekilde cikan paketlerin kaynak ipleri ile de oynamak gerekiyor.
    Dilersen bu isi yapan userlevel programlar vardi. datapipe, redir...
    Yalniz UDP paketleri yonlendirmek konusuda basarisizlar...

    > biciminde tanımlı neyi eksik yazmıs olabilirim veyahutta bunlar haricinde baska hangi komut yazılmalı ki dıs nete de bu acılsın
    > router cihazında bir kısıtlama yok bilginize

    iyi calismalar,

    Baris Metin                          mail:baris.metin@frontsite.com.tr
    IT Consultant and Application Developer
    Frontsite Bilgi Teknolojisi A.S.     tel: +90 212 222 68 42 - 63
                                         fax: +90 212 222 68 35