[linux-network] Re: openldap

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Wed 24 Dec 2003 - 14:57:20 EST

    Selamlar,

    On Pzt, 2003-12-22 at 14:17, Fuat Altun wrote:
    > Merhabalar,
    > Mandrake 9.2 uzerinde openldap ile ugrasiyorum.
    >
    > Amacim ldap kullanarak kullanici auth. yapmak.

    > Bu konuda bir kac sorum olacak.

    > 1- passwd komutu ile password degistirince sadece ldap server uzerindeki
    > password degisiyor. Ancak ldap serveri stop edip shadow dosyasindaki
    > passwordu passwd komutu ile degistirebiliyorum. Ne yapabilirim?

    Her ikisinin aynı anda mı düzenlenmesini istiyorsunuz? Bunun için passwd
    yerine küçük bir script yerleştirebilirsiniz.

    > 2- ldap serveri stop ettigimde shadow fileindaki degere hic bakmadan sisteme
    > login olmami engelliyor. Oysa passwd ve shadow dosyalarinda girmek istedigim
    > account mevcut. Yani ldap server stop olunca hic bir sekilde login
    > olamiyorum.

    Sisteme nereden girmeye çalışıyorsunuz? Konsoldan? login için pam
    yapılandırma dosyasını kontrol edebilir misiniz?

    Yanlış anlamadı isem MDK system-auth pam yapılandırmasını hemen tüm
    yetkilendirmeler için kullanıyor. system-auth yapılandırması da doğru
    gibi gözüküyor... Ama ikinci bir defa kontrol etmek faydalı olabilir.

    > 3- Kullandigim dagitimin kullandigi, passwordu encrypt veya hash etme
    > yapisini (md5 des ....) nereden gorebilirim. Mandrake muhtemelen md5
    > kullaniyor.

    Mandrake'de PAM kullanıyor. /etc/pam.d altındaki yapılandırma
    dosyalarınızı kontrol edebilirsiniz. Genellikle tüm dağıtımlarda
    pam_unix.so modülü md5 parametresi ile çağırılır.

    Yanımda bir MDK var, baktım, md5 kullanıyormuş. /etc/pam.d/system-auth
    dosyası aradığınız dosya...

    Tabi buradaki değer ldap üzerindeki kullanıcı veritabanınızı
    bağlamayacaktır. Zaten bunu aşağıda tanımlamışsınız.

    > Oysa openldap icin referans olarak kullandigim dokumanda hash icin asagidaki
    > gibi yapi onerilmisti.
    >
    > password-hash {crypt}
    >
    > password-crypt-salt-format "$1$%.8s"
    >
    > Bu dogru yapimi?

    Doğru, "man slapd.conf" da anlatılıyor...

    > 4- x kullanicisinin passwordu shadow dosyasinda
    > ($1$jyQZDCCe$TeMv081EkIZbcrgEoBKxM.) olarak gozukuyor. Plain text hali
    > "fuat"
    >
    > Fakat bu passwordu tekrardan degitirip yine "fuat" yaptigim zaman bu hash
    > kodu degisiyor. Bu nasil oluyor? İkiside plain text olarak "fuat" ama hasah
    > kodlari farkli?

    :). Bu normal...

    > Şimdiden tesekkurler.
    >
    > Conf. Dosyalarimi asagidaki gibi.