[linux-network] Re: [linux-network]

---------

From: Arman Aksoy (armish@linux-sevenler.de)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 11:28:12 EST

    On Thu, 18 Dec 2003 10:59:59 +0200
    "M.Murat AKBAS" <mma@aa.com.tr> wrote:

    Merhaba

    > Per 18 Ara 2003 10:49 tarihinde, techno =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FD:=20
    > Merhaba Kazaa'n=FDn port numaras=FD bildi=F0im kadar=FDyla 1613
    > Am d-link de bu i=FEi nas=FDl yapars=FDn bilemiyorum
    >
    > bu arada d-link modemden memnun musun

    Techno'nun sorusuna cevap vermeden once ben kendi memnuyetim! hakkinda
    biraz bilgi vereyim dedim.

    Oncelike bu modemi biraz zorunda kaldigimdan (istedigim urun piyasada
    olmadigi icin) almak zorunda kaldim (D-Link DSL-500G). Satisi yapan
    firma Linux'ta ayarlamanin nasil yapildigini bilmedigi icin modemi evime
    biraktirdi ve beni modemle basbasa birakti. Modemi takip ayarlari yapmam
    gereken Web Tabanli Editor'e Mozilla/Konqueror/Nautilus ile erisemeyince
    biraz moralim bozuldu. (Gerekli sifre sorma kismini gectikten sonra
    olmadigindan dolayi mecburi (ve de gecici) olarak modemi Windows 98 bir
    sisteme taktim. Burada SAK diye acilan editorde gerekli ayarlari yaptim
    ve modemi bu ayarlarla Linux'ume taktim. Simdilik bir sorun yok. Bu
    gunlerde OYLESINE bir deniyeyim diyerek, Mozilla 1.5 / Konqueror 3.1 ile
    editore yeniden erismeye calistim ve oldu(??). Fakat ilerleyen
    zamanlardaki denemelerimde cogunlukla sayfaya erisemedim. Sorun
    modem'deki bir arizadan veya sistemimdeki bir problemden kaynaklaniyor
    olabilir, tabii. Ama yorumlarini dinledigim/okudugum kisiler de
    genellikle bu modemin BIRAZ problemli oldugu kanisinda.
    Bunun disinda modemin sadece eth. cikisi var, kendisi ile beraber gelen
    (tumlesik/harici) bir splitter'i (cizirti ayiklayici :) ) yok. Bu yuzden
    splitter'i ayrica almak zorunda kaldim vede bu sure icinde telefon
    konusunda sikinti cektim.

    Internette bugunlerde cok populer olan ve yorumlari da oldukca hosuma
    giden bir modem daha var: ZOOM ADSL X4 5551 USB MODEM. Bu modemle
    problem yasayan (Linux dahil) pek kisi gormedim, tumlesik bir spillet'i
    var, AYNI ANDA USB/ETH cikisi saglayabiliyor ve firewall ... gibi
    ozellikler bu modemde fazlasiyla mevcut. (Hayir pazarlama ile
    ugrasmiyorum :) ). Fakat ben dusunduklerimi yine de yazayim dedim.

    @Techno

    10.1.1.1 / Services / IP Filter (En alttan ADD butonu)
    Bu kisimdan Outgoing (Giden) paketleri protokol (TCP?), port numarasi
    (Kazaa'ninkini bilmiyorum [Google?]), ve DENY davranisini secerek
    halledebilirsin. Suanda ayar sayfasi calissaydi ornek bir ayarin ekran
    goruntusunu gostermek isterdim ama, maalesef...
    Zaten pek karisik degil orasi.

    Kolay Gelsin

    - --
    Arman (Armish) Aksoy