[linux-network] Qmail Ip relaying..

---------

From: Cagri Ersen (cagrie@prizma.com)
Date: Wed 17 Dec 2003 - 08:05:02 EST

     Merhabalar,

    Windows 2000, IIS 5.0 şeklinde çalışan bir web sitem var. Bu siteden günlük
    olarak üyelere mail atılmakta. Çok fazla sayıda kullanıcı olduğundan dolayı
    bu site için Red Hat üzerinde qmail, vpopmail çalışan bir mail server
    kurulu. Mailler bu server üzerineden atılıyor. Ancak şu şekilde bir sorunum
    var; web serverdan linux'a mail gönderildiği zaman rcpthosts dosyasına mail
    atılacak domainlerin isimlerini girmezsem mailler gönderilmiyor.

     Yani relay için her domain'i tek tek yazmak durumunda kalıyorum. Ancak her
    yeni üye olan kişiyi takip edip hangi domainden geldiğini tespit ederek
    rcpthosts dosyasına girmek baya zahmetli bir iş olacağı için ip bazında bir
    relay yapmak istiyorum. Web Server'in ip'sini gösterip bu makine için relay
    izni nasıl verebilirim ?

    (mailler web serverdan asp aracılığı ile gönderiliyorlar. jmail isimli bir
    component kullanılıyor.)

     Şimdiden teşekkür ediyorum.
     Herkese iyi çalışmalar.