[linux-network] Re: ADSL Hiz ?

---------

From: Kerem ERSOY (kerem@sibernet.com.tr)
Date: Thu 11 Dec 2003 - 17:14:15 EST

    Selamalar,

    Öncelikle bu hzini normal oldugunu söyleyecegim :))
    Söyle ki : Kablonetde satis hizi 64 KB olmakla beraber 128 ile 192 kbps
    arasinda hizlar tahsis ediyor kullanicilarina. Bir de kaba bir hesapla bir
    byte 10 bit derseniz 128 / 10 = 12.8 KBps gibi bir rakama ulasirsiniz. Çünkü
    Byte lerin basinda sonunda framing var. Ayrica ben her ikisini de
    kullaniyorum benim Ankara da Kablonetim Istanbul da ADSL'm var ve her
    ikisinin de transfer hizi bu civarlarda..

    Dolayisi ile ADSL olsun Kablo Modem olsun indirdiginiz hiz 12-13 KBps
    civarinda iken hatti full kullaniyorsunuz demektir. Zaten aslinda Kablo ve
    ADSL teknolojileri kulandiklari medium disinda oldukça benziyor. Tabii DSL
    teknolojisi birazcik daha yeni.

    Bir de Kablo da bir POOL var. Bu pool o bölgeden kullananlarca payalasiliyor
    ama bu pool yanlis hatirlamiyor isem 34 mbps gibi bisi.. yani 128 k lar ile
    doldurmasi güç fakat kablonun çok yogunlukla kullanildigi bazi bölgelerde bu
    sinira yaklasiliyor olabilir.

    Selamlar,
    Kerem ERSOY