[linux-network] Re: Squid'te Guvenlik Filtre

---------

From: Görkem Çetin (gorkem@bahcesehir.edu.tr)
Date: Thu 11 Dec 2003 - 11:12:35 EST

    Serdar yazmış:

    >Iyi Gunler
    >Biraz once'ki sordugum soruya yanit bulabildim tesekur ederim en basta
    >
    >Su anki sorum ise Squid'te bazi sitelerin isimlerini yasaklamak istiyorum
    >ozellikle pornografik ve kumar isimli siteler squidguard kullanmak
    >istemiyorum ama yardimci olurmusunuz simdiden tesekurler

    Merhaba

    ACL (erişim denetim listeleri - access control lists) kullanmanız
    gerekecek. squid.conf dosyasında örnek tanımlar mevcut. Bu tür sitelerin
    listelerine İnternetten, farklı kategoriler altında ulaşabiliyorsunuz.
    Genel olarak,

    acl yasaklama_adı dstdomain "/etc/squid/conf/yasak_siteler.txt"

    gibi bir tanım yapmak, daha sonra da bu tanımı squid.conf içinde

    http_access deny yasaklama_adı

    şeklinde bir satırla etkin hale getirmek gerekir. http_access ile
    başlayan erişim kurallarının en sonundaki satır (genellikle http_access
    deny all) silinmemelidir. Bu satırın ne işe yaradığı yine aynı dosyada
    yazıyor.

    İyi çalışmalar
    Görkem