[linux-network] Re: postfix

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Tue 02 Dec 2003 - 11:38:28 EST

    On Tue, 2003-12-02 at 13:47, Sezayi Buğdaycı wrote:

    > SuSe 8.0 üzerinde postfix kurulu ve çalışıyor. Bunu local mail olarak
    > kullanmak istiyoruz.
    > 1. En basit yöntemi ile kullanıcıları nasıl tanımlayıp pass. verecegiz
    Bu kullanıcıları nasıl tanımlayacağınıza bağlı olarak değişir. Yani
    local kullanıcılar tanımlayabilirsiniz ya da virtual
    tanımlayabilirsiniz. Local tanımladığınız kullanıcılar için klasik
    mailbox formatını veya maildir formatını seçebilirsiniz. Ya da virtual
    kullanıcılar için belirli bir dizini kullanabilirsiniz.

    Pass vermek derken tam olarak neyi kasdediyorsunuz? Eğer local
    kullanıcılar kullanacaksanız, useradd komutu işinizi görecektir.

    > 2. Kullanıcı nasıl ulaşacak. Outlook üzerinden ulaşabilmek için nasıl ayar
    > yapılmalı? Cyrus-imap kurulu.

    Kullanıcının nasıl ulaşacağı tamamen cyrus-imap kurulumu ile ilgili bir
    konu. İşin bu tarafının postfix ile bir alakasi yok. Yani cyrus ile
    yarattığınız kullanıcıları nasıl sisteme tanıtıyorsunuz ?

    > Outlook dan ulaşılmak istendiği zaman kullanıcı ve pass. hatası veriyor.
    > Root kullanıcısının maill lerini
    > /var/spool/mail içerinde görebiliyoruz.

    root kullanıcısının maillerini /var/spool/mail dizini altında
    görebildiğinize göre mailbox formatını kullanıyorsunuz.

    > 3. web sayfası üzerinden maillere ulaşabileceğimiz program tavsiyeniz
    > nedir.

    Işin özü şu: postfix'i kurduktan sonra mynetworks, mydomain, myhostname
    ve mynetworks parametrelerini girdikten sonra postfix'i MTA olarak
    kullanabiliyor olmanız lazım. Ancak iş bununla bitmiyor. Postfix'in
    aldığı mailleri bir şekilde (POP veya IMAP) download edebilmeniz veya
    görüntüleyebilmeniz lazım. Bunun için kullanmış olduğunuz Cyrus-IMAP
    seçeneklerden biri. Tabii bir de sizin mailleri gönderirken bir
    kullanıcı doğrulaması (SMTP AUTH) ihtiyacınız olabilir. Bunun için de
    yine Cyrus'un SASL'ını kullanabilirsiniz. Ama bunların hepsi detaylı
    konular, benim bildiğim kadarı ile hap gibi bir yanıtı da yok. Ancak
    http://www.postfix.org sayfasını inceleyebilirseniz, orada yeterince
    bilgi var, ama maalesef Türkçe değil. Yine de siz önce bir siteyi
    inceleyin, postfix ile gelen readme dosyasını bir okuyun, takıldığınız
    yerleri ise daha spesifik olarak listeye yazın, biz de yanıt vermeye
    çalışalım.

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar