[linux-network] Re: sinirlama

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Sun 10 Aug 2003 - 00:48:04 EEST

    On Wed, 2003-07-09 at 19:10, HUSEYIN ISIK wrote:
    > Arkadaslar linuxte kulanicilara sinir koyma islemi nasil yapiliyor yani atiyorum x kulanicisi /home/x klasorunun icinden cikamasin baska veya telnetle baglanamasin ftp yle bagalanamasin gibi sinirlamalar nasil yapiliyor yardimlarinizi bekliyorum

    Sordugunuz sorunun kapsami cok genis, hatta baslangic seviyesindeki bir
    linux kursu bile gerektirebilir. Bunun yerine daha dar kapsamli sorular
    sorarsaniz, daha kolay yanit alirsiniz.

    Ornegin ftp ile baglanamasin dediginizde alacaginiz yanit "ftp
    sunucunuzun yapilandirma dosyasinda bu kullaniciyi kisitlayin olur".
    Ancak ben su ftp'yi su dagitim uzerinde kullaniyorum ve bu isi yapmak
    istiyorum derseniz, "/etc/xxx dizinindeki foo.cfg dosyasininin
    icerisindeki allowxxx satirini soyle yazin" seklinde yanitlar
    alabilirsiniz.

    Aslinda liste arsivlerine de soyle bir goz atarsaniz, aradiginiz
    yanitlarin bir kismini orada da bulabilirsiniz.

    Kolay gelsin.

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar