[linux-network] Re: w2k yerine linux (ama caktirmadan)

---------

From: Kerem ERSOY (kerem@sibernet.com.tr)
Date: Fri 01 Aug 2003 - 13:17:27 EEST

    From: "Umut" <php@kakalak.org>
    To: <linux-network@liste.linux.org.tr>
    Sent: Thursday, July 31, 2003 9:53 PM
    Subject: [linux-network] w2k yerine linux (ama caktirmadan)

> [...]
    > DOMAIN CONTROLLER
    > EXCHANGE SERVER
    > FTP SERVER
    > WEB SERVER (ASP Yok :))
    >
    > gorevlerini ustlenmis 3 tane server PC var.
    > oldukca guclu makinalar ama uzerlerinde w2k/NT4 kurulu
    > ve ozellikle kilitlenme durumlarinda oldukca rahatsiz
    > edici oluyorlar. Gigabit ethernet ile direk switche baglilar
    > ama switchte topoloji degisikligi olunca ip adreslerini
    > unutuyorlar ve ping atmadan kesinlikle calismiyorlar
    > gibi tuhaf sorunlari var.
    > (sorun windows temelli degildir belki, kimbilir)

    - Echange serveri Outlook ve X.400 connectoru ile kullanamniz gerekmiyorsa
    (yani bir takim fima branchlari ve bunlarin adrs defterler iki bu dudumdada
    LDAP kullnamak mümkün) Sendmail ya da postfix ile kullnamak mümükün
    - Domain Controller olarak da Linux kullanabilirsiniz ama Active Directory
    de sizi dogrudan LDAP a götürecektir.. Bu sizi ügrastiri ama bu da mümkün..
    - dhcp yi ISC den kullanabilirsiniz. Zaaten muhtemelen kullandiginiz linux
    da dhcp sunucusu otmatik gelmistir. dhcpd dosyasini aratin .. konfigurasyon
    dosyasi da genelde /etc de durur /usr/doc da da muhtemelen örnek dosalar vs
    vardir.