[linux-network] RE: [linux-network] RE: [linux-network] RE: [linux-network] Kısıtlama nasıl?

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sat 26 Apr 2003 - 13:39:16 EEST

    Selamlar
    Arka arkaya baglama olayi Repeater lara hublara mahsus bir olay. Yani 3 =
    4 5 kurali vardir arka arkaya en fazla 4 Repater baglayabilirsiniz denir =
    5 media olabilir falan filan. Bu tamamen Teorik bir olaydir ve minimum =
    paket boyutuna gore hesaplanmis birseydir ve carpisma(Collision) =
    olayinin olmamasi icin hesaplanmistir. Tabi o zamanlar 10 mbite gore =
    hesaplanmis bir durum. E baglarsam nolur derseniz carpisma olma =
    olasiligi artar. Switch e gelince switchler collisionlari engeller. =
    Kaskat baglicam derseniz. 2 makine arasina 10 switch baglicam derseniz. =
    Iki makine ayni anda veri gondersin Switchler bu carpismalar olmadan =
    birbirine veriyi rahatlikla gonderecektir. Tek seritli ve iki yonlu yol =
    olsun 1000 metrede karsilikli iki aracin cikma olasiligi 100 metrede =
    cikma olasiligindan daha fazladir. Bu iste repeater ve hub olayi. =
    Switchleri ise trafik isigi olarak dusunun carpismalari engelleyecektir. =
    Kisacasi hublari deil ama switchleri istediginiz kadar baglayabilirsiniz =
    (Teorik olarak sorun olmaz). Tabi hiz olayi dusecektir.
    Saygilar.