[linux-network] RE: [linux-network] Kısıtlama nasıl?

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sat 26 Apr 2003 - 11:44:26 EEST

    Selamlar
    Bunu management bir switchle yapabilirsiniz. Eger switch el veriyorsa =
    vlanlar olusturup her portu farkli bir vlana atip switch uzerinde access =
    listlerle engelleme yapmaniz gerekir. Ancak kullandiginiz switch layer 3 =
    bir switch olmali. Akl=FDma gelen daha basit bir yol switchler buna izin =
    verirmi bilmiyorum ama port bazli bir engelleme olabilir. Yani switch =
    uzerinden mac adreslerine gore bir engelleme yapilabilir. Bunu ne yaptim =
    ne gordum belki bole birsey yoktur bile. Daha kolay bir yontem sanirim =
    her client a farkli networkte bir ip verip servera her networkten bir =
    sanal interface olusturup ip verirseniz her client servera ulasacaktir =
    ama server uzerinde konfigurasyon isleri zorlasacaktir cunku her =
    clientin erismesi gereken ip farkli olacaktir. En uygun yontem =
    bahsettigim ilk yontem Vlan yontemi ama buda biraz donanim gerektiriyor =
    basit switchlerle yapilabilecek birsey degil. Baska yontem aklima =
    gelmiyor varsa arkadaslarin aklina gelen bende bilmek isterim dogrusu
    Saygilar.