[linux-network] Re: kablonet statik ip

---------

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 19:34:41 EEST

    Walla o kadarini ben bilemiyorum...
    Kablonet'in kendi satis veya teknik servisine danistiniz mi?
    Bir abone olarak en saglam bilgiyi kendilerinden alacaginizi
    dusunuyorum...

    Sunucu barindirmaya gelince... Bence web sunucusu falan
    kurmayi dusunuyorsaniz, disaridan hosting almaniz daha
    uygun olur ekonomik acidan. Senede 20-30$ seviyesine
    dusmusken hosting hizmetleri, ne ugrastiginiza, ne de
    ettiginiz masrafa degmez bence.

    Bir de tabi isin ciddiyetine gore, 64Kb baglanti yetmeyecek,
    2Mbit falan baglanmaniz gerekecek eger ciddi bir kurumsal
    hizmet verecekseniz, o da baglanti maliyetlerinizi arttiracak.
    Muhtemelen kablonet degil, kiralik hat vs. kullanacaksiniz.

    Kısaca: Normal web sitesi ve e-mail ihtiyaclari icin, disardan
    hosting almanizi, ancak kendi kurumsal (ornegin uretim
    ortaminda dogrudan olusan bir takim verilerin aninda kendi
    sunucunuza aktarildigi) veritabaniniz uzerinden bir sey
    yapacaksaniz kendi web sunucunuzu kurmanizi tavsiye
    ederim.

    Kolay gelsin,

    Ozer.

    ---