[linux-network] Re: Yonlendirme

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sun 20 Apr 2003 - 02:09:41 EEST

    Selamlar
    TCP/IP nin bir referans modeli oldugu dogru. TCP protokulu 1974 yilinda =
    gelistirilmeye baslanmistir ve kullanilmistir. Bu protokol OSI icinde de =
    bulunmaktadir. Ancak TCP/IP 1983 yillinda NCP nin yerini alarak internet =
    icin cekirdek bir model olmustur. 1980 de ise OSI bir referans modeli =
    olarak ortaya sunulmustur. Sonucta Bu iki model buyuk benzerliklerle =
    beraber bazi farkliliklarda icermektedir. Ama Presentation Session gibi =
    katmanlarin TCP/IP de olmadigi soylemek yanlis cunku hangi kaynaga =
    bakarsaniz bakin bu 2 katmanin Application katmani ile birlesip TCP/IP =
    deki Application katmanini olusturdugunu goreceksiniz. TCP/IP de OSI nin =
    5 6 ve 7. katmanlarinin yaptigi isi Application katmani yapmaktadir =
    bizim konumuz olan kisimda bu. TCP/IP nin referans olarak OSI yi alip =
    almadigi konusunda bilgim hatali olabilir. Sonucta bizim icin yaptigi =
    isler onemli.

    =20