[linux-network] Re: mail server

---------

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 14 Apr 2003 - 23:05:58 EEST

    On Mon, 14 Apr 2003, Deger Cenk Erdil wrote:
    > sanirim ayni konuda birlesiyoruz. Orhan beyin de dedigi gibi eger 50-100
    > kullanici veya dusuk kullanici trafigi varsa, veya fazla zamaniniz
    > yoksa, sendmail kolay bir cozum olabilir.. ama qmail ve digerleri daha
    > ustun nitelikli sunucular..
    > ozellikle veritabani kullanabilmeleri ve cok-sureclilik fark attirir..
    > ugrasmaya deger mi? bence deger :-)

    Merhaba,
    Bence en az bunlar kadar onemli iki parametre daha var. Birincisi sizin
    nerede daha rahat oldugunuz. Eger sendmail ile rahatsaniz, en iyi onu
    kumanda ediyorsaniz rahatlikla onu tercih etmenizin daha basarili bir
    hamle olacagini soyleyebilirim.

    Ikincisi, teknik destek. Kim ne derse desin sendmail icin bulabileceginiz
    destek digerlerinin tumunden hala daha fazla. Neredeyse tum UNIX turevleri
    sendmail ile birlikte dagitiliyor; bilen birilerinden yardim almak daha
    kolay.

    Yazilimin performansinin onemsiz oldugunu soylemiyorum ama tek parametre
    olarak bunu gormemek lazim.

    Sendmail'i 15000+ posta kutusu olan makinalar uzerinde de kullandim,
    sorunsuz calisabiliyor. Postfix ve qmail daha mi hizli, evet. Her zaman
    tercih eder miyim? Her zaman degil... ;)

    DCE rulez!

    selamlar,
    -bd