[linux-network] (Yapmak Istedigimiz) Yük Dengeleme mi?

From: Tarik AKTAS (linuxforum@web.de)
Date: Fri 20 Sep 2002 - 14:20:56 EEST

Merhabalar Serdar Bey,

Oncelikle vermis oldugunuz bizim ve benim icin cok onemli olan bu bilgiler icin cok tesekkur ederim.

Bu konuda cok haklisiniz oncelikle ne yapmak istedigimizi anlatmam gerekirki ondan sonra saglikli bir yorum yapilabilsin. Ozur Dilerim.

> Sizin aslen tam olarak ne istediginizi hala anlamis degilim. 4 DSL'iniz var. Ama siz >istemcimisiniz, sunucu mu ? yani siz icerdeki terminallerin isteklerini mi 4 modeme dagitmak >istiyorsunuz ? Yoksa disaridan gelen isteklerin 4 modemden dengeli olarak gelmesini mi >istiyorsunuz ?

Bizim 2 Mbit lik hat ve 5 tane sabit ipmiz var ve bunlari kullanmak icin ayda 1.700 euro gibi cok yuksek bir para oduyoruz. Bu maliyetler bize acikcasi cok pahaliya geliyor. Yapmak istedigimiz ise 4 Dsl alip (aldik) Lan trafigini Dsl ler uzerine parelel olarak tasimak. Eger lan trafini 4 DSl lere degilde 1 dsl e dagitip verince bu sefer de Internete cikis darbogazi yasiyoruz. 1 DSl in 128 cikisi var. 4 Dsl parelel olarak kullanirsak 4*128 oda 512 cikis yapiyor buda bizim LAn icin yeterli geliyor.

1. si Lan daki client lar 4 Dsl uzerinden parelel olarak internete cikarmak.

2. si ise

Bunun yayinda ayni sekilde bizim Disaridan VPn ile 2Mbit hat uzerinden VpN servera baglantilar var. Biz bu baglantilari da Dsl uzerine tasimak istiyoruz. Yani VPN clientlar DSl uzerinde baglanacaklar.

 Soyleki;

VB ile yazilmis bir client/server programimiz var.
VB Programin Client tarafi bizim ic networkte 10.10.10.11 nolu VPN Server sistemde calisiyor.
VB Programin Server tarafida bizim real ip li olan Internette DNS server da calismakta,

Client Program (Bizim LAndaki VPN Server) Kendisini bizim real ip li DNS e kayit ettirmek icin bu kucuk program ile 9752 portundan iletisime geciyor.
LAn daki VPN server 10.10.10.11 ip li oldugu icin paketi gateway i olan DSL ve uzerinde NAt calisan sisteme gonderiyor. NAt bu paketi degistirip Kendi ppp0 ip sini sourece ip yapip karsi bizim real ip li DNS e gonderiyor ve dns e kayit yapiliyor. DNS de kayit soyle oluyor.

VPN Server ip: DSL 1 in ppp0 DHCP ip si (DSl ipleri 24 saat te bir degisiyor.)

Bundan sonra ;

Wan daki bizim diger clientlar ise VPN server baglantisini saglanmasi icin
DNS adresi olarak bizim internette real ipli DNS imize direk olarak soruyorlar. VPN server in ipsini
nedir. Cevap olarak DSL 1 in ppp0 DHCP ip si aliyorlar ve bu ipye gidip oradanda Nat ile 10.10.10.11 Vpn servera ulasiyorlar.

Dolayisiyla Vpn baglantilarini bazi degisikliklerle DSl hattimiza geciriyoruz. AMA bu gecis 1 tane DSl uzerinden yapilmasi gerekmektedir.

Yani LAn daki kullanicilar 4 DSl den parelel olarak internete cikmalari gerekirken
10.10.10.11 VPN server sadece 1. ADSl den cikmasi gerekmektedir.

Yapmak istedigimiz 2 MBIT uzerinde olan bu yuku kaldirip ADSL uzerinde cekmek. Ve 2 Mbit hatti sadece web hosting icin kullanmaktir.

Bu konuda onerilerinizi almak isterim.

Yardimlariniz ve ilginiz icin tekrar Tesekkur eder Sagilarimi Sunmayi bir borc bilirim.

Iyi Calismalar.

WEB.DE MyPage - Ultimatives Kommunikationstool! Ihre Message sofort
online! Domain aenderbar! http://www.das.ist.aber.ne.lustige.sache.ms/