[linux-network] (Tekrar) Yük Dengeleme

From: Tarik AKTAS (linuxforum@web.de)
Date: Thu 19 Sep 2002 - 13:44:52 EEST

Merhabalar Oncelik yarimlarinizdan dolayi cok tesekkur ederim.

linux-network@linux.org.tr schrieb am 11.09.02 17:03:57:
> Selamlar..
>=20
>=20
> 11 Sep 2002 17:29 EEST tarihinde yazm=FD=FEs=FDn=FDz:
>=20
lt gateway olarak > >tanitdiktan sonra 28/18/22/32 gibi bir yuk deng=
esi olusacagini belirttiniz.

Bu yukarida belirtmis oldugunuz #route add default gw (B),(C),(D) diyerek =
tablo lara giris yaptiktiktan sonra testler sonucu her hangi bir y=FCk denge=
leme olmadi. route tablosunda ilk once hangisi default gateway olarak ilk =
tanimli ise (B ile ) connection devam etmekte, B makinesinin network kab=
losunu cektigimde diger route add default gw (C) tanimli olan makine uzeri=
nden connection devam etmiyor. Ya da lan dan yeni bir baglanti istediginiz=
de yine wan a baglanamiyor. trace route ile baktigimda. Paket her zaman bi=
rinci tanimli oldugu gatewaye (B ye) gidiyor. Yani (B) down ise disari bag=
lanti down oluyor. Halbukisi C ve D makineler up ve hazir beklemekte route=
 tablosunda da tanimli dogal olarak yoluna devam etmesi gerekiyordu.

Bu test sonucundan anladigim kadari ile birden fazla default gateway olsad=
a ilk tanimli olan default gateway hangisi ise her zaman onun uzerinden ci=
kmaya calisiyor. Ilk tanimli olan defaut gateway sistemi down ise diger ta=
nimli default gateway uzerinden baglanti saglanamiyor.=20

>=20
>=20
> Bu son derece garip bir istek. Tam olarak hangi amaca yonelik olarak bun=
u istediginizi belirtebilirseniz daha cok yardim edebiliriz.

Kendim su an yurtdisinda bir Alman bilgisayar firmasinda calismaktayim. Bu=
 konuda patron benden siddetle yapmami istiyor.=20

Bende dara dustugum icin sizden yardim almak istiyorum. Su an alinmis ve h=
er ay ucreti odenen 4 adet ADSL baglantilari var. Bu ADSL leri hepsi akti=
f olarak kullanilmak istenmektedir.

1. istek sebebi Internet Server da bazi musterilerin web sayfalari hosting=
 yapilmakta, Disaridan bu web sayfalara istek geldiginde ( hat hizi olara=
k bir ADSL de 128 upload/768 download hizina sahip.) Sefin istedigi 4 Ad=
sl i parelel olarak hat hizini 1 band gibi kullanabilmek. Bunu da kendi ta=
biri ile gelen datalari her dsl den 25/25/25/25 oraninda gonderebilirse, 4=
 * 128=3D512 hizina sahip olmak istemekte, Teorik olarak kendi yaptigi aras=
tirmalar ile bunu nat in yapacagini israrla belirtiyor.=20

Bunu ise benden Nat ile dsl leri Ip araligi yapabilecegimi saniyorum.

iptables -t nat -A PREROUTING -d 10.10.10.0/24 -j DNAT --to-dest 10.10.1.9=
-10.10.1.12

Bu komutla mumkun olur mu denemedim ama deneyecegim.

>=20
>=20
>=20
> Aslinda mumkundur. Fakat bir hayli zor. Saniyorum bu soruyu sordugunuza =
gore bunu >gerceklestirmek icin gereken TCP/IP bilgisine henuz vakif degil=
siniz. Basitce TCP ve NAT giden >paketin oncelikle isaretlenmesi prensibin=
e dayanir. Eger, normal yoldan, giden paketin geri >donus adresini farkli =
olarak gosterecek olursaniz, ARP traplarina, spoof dedektorlerine filan=20
>yakalanmazsaniz eger, geri donen paket o IP adresine (istedginiz DSL) gel=
ecektir. Bu DSL'in >NAT (masquerading) tablosunu, paketi gonderen tarafla,=
 bir sekilde enkronize ederseniz (kernel >kodunu acarsiniz, eklenen masq e=
ntry'yi diger makinaya gonderirsiniz, o makinedeki kodu da >bunu alip kend=
i MASQ tablosuna ekleyecek sekilde duzenlersiniz, hakikaten cok zor bir is=
 degil) >bu sayede gidis ve gelis yonunu ayri ayri tanimlayabilmis olursun=
uz. Ama bu size ne kazandirir =3F >Bunu anlayabilmis degilim.=20

Belirttiginiz gibi Tcp/ip bilgisine sizin gibi cok iyi hakim degilim. Sade=
ce kullanici bazinda hakikimim.
yukarida onermis oldugunuz yolu yapabilmem icin biraz daha net olarak anla=
tabilmeniz sizden rica edebilirmiyim.
Zira 4 adsl de NAt mi calisacak yada 1 Dsl de mi Nat calisacak. Digerleri =
sadece routeing mi yapacak. Bunun hakkinda biraz acarsaniz inanin cok memn=
un olurum.=20

Saygilarimla,
=20
=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=5F=
=5F=5F=5F=5F
Jetzt testen f=FCr 1 Euro! Ihr All-in-one-Paket!=20
https://digitaledienste.web.de/Club/=3Fmc=3D021106