[linux-network] Re: (Tekrar) Yük Dengeleme

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 16:36:20 EEST

Selamlar..

11 Sep 2002 17:29 EEST tarihinde yazmışsınız:

> Tekrar Merhaba,

> ekledigimiz zaman A sistemine tum WAN baglantisina sahip uclari default g=
> ateway olarak tanitdiktan sonra 28/18/22/32 gibi bir yuk dengesi olusaca=
> gini belirttiniz.
>
> Acikcasi benim yapmak istedigim icerden disariya bir paket gonderecegim za=
> man 4 dsl den 25/25/25/25 gondermek, Fakat disaridan gonderdigim pakete ce=
> vap gelecegi zaman (bana karsidan paket gelirken) 1 tane DSL baglantisinda=
> n iceri gelmesi gerekiyor.=20

Bu son derece garip bir istek. Tam olarak hangi amaca yonelik olarak bunu istediginizi belirtebilirseniz daha cok yardim edebiliriz.

> Bu 4 ayri ayri olan dsl baglantisinda nat calismaktadir, bu dsl baglantila=
> ri nat ile source iplerini degistirmekte ve karsi taraf bu paketlere cevap=
> verecegi zaman 4 tane ayri ayri source ipleri degilde 1. dsl in source ip=
> sini tanimlamamiz gerekiyor. Cok karisik anlattim .
>
> Acikcasi yapmak istedigim icerden disariya (upload) 25/25/25/25 gondermek,=
> disaridan iceriye ise sadece 1. dsl baglantisindan 0 (download) yapmak=
> . Bunun icin ne yapmam gerekir. Mumkunmudur=3F

Aslinda mumkundur. Fakat bir hayli zor. Saniyorum bu soruyu sordugunuza gore bunu gerceklestirmek icin gereken TCP/IP bilgisine henuz vakif degilsiniz. Basitce TCP ve NAT giden paketin oncelikle isaretlenmesi prensibine dayanir. Eger, normal yoldan, giden paketin geri donus adresini farkli olarak gosterecek olursaniz, ARP traplarina, spoof dedektorlerine filan yakalanmazsaniz eger, geri donen paket o IP adresine (istedginiz DSL) gelecektir. Bu DSL'in NAT (masquerading) tablosunu, paketi gonderen tarafla, bir sekilde enkronize ederseniz (kernel kodunu acarsiniz, eklenen masq entry'yi diger makinaya gonderirsiniz, o makinedeki kodu da bunu alip kendi MASQ tablosuna ekleyecek sekilde duzenlersiniz, hakikaten cok zor bir is degil) bu sayede gidis ve gelis yonunu ayri ayri tanimlayabilmis olursunuz. Ama bu size ne kazandirir ? Bunu anlayabilmis degilim.

> ((Birde EQL ve ML-PPP programlari google dan ve rpmfind aratigimda her ha=
> ngi bir bilgiye ulasamadim. Bu programlar hakkinda nasil bilgi alabilirim=
> .))

ML-PPP, bir protokoldur, pppd icinde tanimlidir.
eql, kernelde bir tur cihazdir (oyle diyelim simdilik) kernel konfigurasyonu ile aktif edilir. Zaten bu aktif olmazsa, kuyruk yonetimi iyi olmaz pek. Bu nedenle varsayilan olarak dagitim kernellerinde aciktir saniyorum. Hic dikkat etmedim.

Saygi ve sevgiler..