[linux-network] Re: Yük Dengeleme

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 12:41:34 EEST

Selamlar..

Oncelikle A sisteminde NAT yapmaniz gereksiz. Fakat, teknik olarak mahzurlu degil (biraz CPU yuku ve kaynak israfini gozardi ederseniz). Size gereken sunlar (A makinesi icin):

route add default gw (B)
route add default gw (C)
route add default gw (D)

A sistemine tum WAN baglantisina sahip uclari default gateway olarak tanitin. Saniyorum su anda sadece B makinesi gateway olarak tanimli. Bu durumda adi paylastirma gerceklesir. Yani bir baglantinin send kuyrugu dolunca digerine gecilir. Genel olarak son derece dengeli bir paylasim olmaz. Fakat yeterince makul 28/18/22/32 gibi bir yuk dengesi olusur. Ideal olan 25/25/25/25 ile 0 paylasimi saglamaktir ama buna en yakin sonuc icin ML, eql, shapecfg gibi toollar kullanmaniz gerekir. Bunlar ise telekomdaki uclar ayni fonskiyonu desteklemezse pek ise yaramaz.

Her clientinizden gelen istek sirayla DSL hatlara paylastiriliyor anlayacaginiz. Genel olarak download hizinda pek bir artis saglamayabilir. Cunku bir download tek bir baglantidir ve teki hat uzerinden devam eder. Ama EQL ve ML-PPP kullanabilme sansiniz olursa, 2 hattin birden aktif baglantiyi tasimasi mumkun olabilir.

Diger yandan IPFWMARK kullanarak, ornegin x.y.z. clientlerinin C makinasi uzerinden, POP3 isteklerini B makinasi uzerinden, WEB isteklerinin D makinasi uzerinden gitmesini filan saglayabilirsiniz. Bunun icin ornekler, Benim en son Ankarada verdigim seminerin sunumu icinde mevcut..

Saygi ve sevgiler..

11 Sep 2002 11:29 EEST tarihinde yazmışsınız: