[linux-network] Re: Cisco Router

From: Bulent Tatlidil (btatlidil@infotron.com.tr)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 14:00:05 EEST

On Sunday 08 September 2002 10:54 pm, you wrote:
> Selamlar
> Linux altında cisco routerlara ulasıp onları configure
> edecek veya routerı surekli olarak monitor edip(o anki
> cpu ve ram kullanım durumu gibi bilgileri verecek vb)
CPU ve Ram i bilemiyorum ancak en azindan cisco loglarini
linux syslogd'ye yonledirebilirsin soyleki :
router config modda
<config> logging trap debugging
<config> logging linux.makinanin.ipno
ctrl-z

linux'ta ise
/etc/services'a asagidaki satiri ekleyin
syslog 514/udp
/etc/syslogd.conf 'a sagidaki satiri ekleyin
local7.* /var/log/cisco.all
syslogd deamon'unu durdurun. (/etc/rc.d/syslogd stop)
SUSE'de /etc/rc.config dosyasinda SYSLOGD_PARAMS=""
redhat+mdk 'da /etc/sysconfig/syslog dosyasinda SYSLOGD_OPTIONS=""
esitlikleri icine "-r" option'unu ekleyin
sonra syslogd' yi baslatin (/etc/rc.d/syslogd start)

boylece router'in consolundaki mesajlar artik linux sisteminizde de olacak.
tail -f ile izleyebilirsiniz interfacelerin durumunu.

not: bu 2600 serisi icin calisiyor digerleri icin config komutlari biraz
degisik olabilir belki.

> interefacelerden birinin down olması durumunda uyarı
> verecek bir program biliyormusunuz ?
> mrtg haric!!

Bulent Tatlidil