[linux-network] Re: iptables celiski

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Thu 17 Oct 2002 - 14:56:40 EEST

Selam
Öncelikle şunu söylemeliyimki prerouting ve postrouting i drop etmeniz bana
biraz mantıksız geliyor neden diyecekseniz DNAT veya SNAT tanımlamaları siz
kural yazdıkça aktif olur yani gelen bir isteği bir adrese yönlendirirseniz
yönlenir aksi halde yönlenme olmaz. Yani INPUT mantığı gibi drop demessen
herşeyi geçirir anlamında bir olay yok. PREROUTING i drop ederseniz o
makinaya artık hiçbir istek gelmez. Doğal olarak bir isteği açmak için ilk
önce PREROUTING de kural yazmanız gerekir.

Benim Tavsiyem PREROUTING ve POSTROUTING default olarak ACCEPT olsun FORWARD
ve INPUT kapalı olsun. Bu sayede DNS server gerçek ip kullanıyorsa FORWARD
için bir tanımlama yapmanız yeterli olacaktır.
Kolay gelsin