[linux-network] Re: Sendmail'

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 11 Oct 2002 - 13:27:19 EEST

> Merhabalar
>
> Sendmail V10/Berkeley kullaniyorum
>
> Sendmailde tanimlanan bir kullanici smtp den mail gonderebilirken, pop3 den maillerini alamiyor.
> /etc/sendmail.cw ve etc/mail/relay-domains dosyasinda tanimladim.
burda birsyeler yanlis nalatiliyor.
sendmail'de kullanici tanimlamak ne demek ki?
pop3'den mail almak iicn bir pop3 hesabiniz olmasi ve sifrey
bilmeniz gerekir.
Bir SMTP sunucnu kullanka icin:
ya, yerel agda olmanzi gerekir (relay-domains dosysi), ya
pop-before-smtp yoluyla pop3 kanaliyla kimlik dogrulamsi yapmanz
gerkeir, (asagid ao yok diyor), yada SMTP authorzation yapmak
gerekir, SSL/SASL gerekir.

> Hata mesaji soyle:
> Sorry, authentification failed. POP3 must be used prior to sending mail. Error: 'last pop3 logon too old'', Anschluss: 25, Secure(SSL): Nein, Serverfehler: 501, Fehlernummer: 0x800CCC78
>
> Ayrica birde client smtp den mail gonderecegi zaman gonderecegi mail adresinin domain adi muhakak
> etc/mail/relay-domains tanimli olmasimi gerekiyor. Bense clientin mailini hangi adrese gondermek isterse oraya sendmailin iletilmesini istiyorum.
> Bunun nasil yapabilirim.
sendmail gidecek adres uzerine kendisi normal olarak bir
kistlama yapmaz, (istiyorsaniz, access ile onu yapabilirsiniz)
ama asil denetim, REALY uzerinedir, hangi IP'den baglaniyorunuz
ona bakar.

Benim onerim szi POP-before-SMTP kurmak. Bunun pek cok
alternatifi var. google'dan yada freashmet'den bir aratin.
Bir perl deamon var, gayet guzel calisiyor. sourceforge'da idi
ilgili sayfalar

Kolay gelsin
Mustafa Akgul