[linux-network] Re: iptables

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 07 Oct 2002 - 17:07:03 EEST

Selam

Eger Her bir interface için kural yazarak SNAT veya MASQ yapmak istiyorsan
bu mümkün degil çünkü POSTROUTING tablosunda -o eth1 seklinde paketlerin
çiktigi interface i gösterebilirsin. Içeri bakan interface(paketlerin
geldigi interface) postrouting de belirtilmez.

Ikinci bir olay eger hepsini birden internete çikarmak istiyorsan

iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/16 -d 0/0 -j MASQUERADE

satiri yeterli olmali. Bu sayede 192.168 networkünden gelen paketler nete
çikabilecektir.
Kolay gelsin.