[linux-network] Re: Postfix Mail Problemi

From: Davut Topcan (topcan@karadeniz.org)
Date: Thu 28 Nov 2002 - 18:02:02 EET

Merhaba

1 dakikada okuyup 2 dakikada cevap yazmak!
Haklisiniz ben yanlis anlayip yanlis cevap yazmisim ama ilk mesajda bu deyim
sizin icinde gecerli cunku bu kavramlari ben biliyordum zaten mesela
(pop3,imap mail almak icindir sendmail,postfix gondermek icindir) ozet
olarak.O halde her ikimizdede bir yanlis anlama soz konusu.

> 2 dakikada yanitlarsaniz boyle oluyor iste... :) Ben, "yardim etmek
> isteyenler olarak yanlis strateji izledigimiz icin hem yardimimiz
Demek istediginiz buysa problem yok.
> verimsiz oluyor, hem de sonucta Davut bey yavas ogreniyor" cumlesini
> sarfettim. Dilerseniz arsivden tekrar okuyabilirsiniz. Sizin ogrenmek
> ile ilgili sorununuz oldugunu ifade eden bir cumlem soz konusu bile
> degil...
>
> Iyi tanimadigim birisinin kisisel ozellikleri ile ilgili bir
> degerlendirmenin listede yapilmayacagini bilirim; bunu yapmaya da
> calismadim.
>
> Bence mesajimi anlamaya calismiyor, icerisinden sivri gorunen
> sozcukleri
> ayiklayarak "saldirima yanit uretmeye" calisiyorsunuz. Ben
> [...]
Bunu zaten biliyorum.
Sizin bana karsi saldiri yaptiginizi dusunsem benim cevabimda bu kadar
yumusak olmazdi :)

> [...]
> Bilmediginiz bir konuyu, ornegin "VPN nedir?" biciminde, listeye
> sorarsaniz cok sert yanitlar almayi bekleyebilirsiniz. "Kardesim, git
> azicik oku, sorun varsa sor yanitlayalim" diye...
>
> Ancak "VPN anahtar degisimi esnasinda ... oluyor, nedendir?" diye
> sorarsaniz cok guzel teknik yanitlar alabilirsiniz.
>
> Arada cok onemli ve ciddi bir fark var. Ilk durumda kendinize
> en cok siz
> yardimci olabilirsiniz, sorabileceginiz en cok "ben bu konuda
> ... turde
> kaynaklar bulamiyorum, yardim edebilecek var midir" olabilir.
Dogru benim yaptigimda zaten "IMAP nedir?" yada "Postfix nedir nasil
kurulur?" gibi bir soru degildi. Ben ne yaptim "su ana kadar su dosyayi
boyle konfigure ettim sunu soyle konfigure ettim ama olmadi sizce hata
nerdedir?" seklindeydi yani sizin anlattiginizdan cokda uzak degil.

Burak bey Sonuc olarak ben bu konuya o kadar da yabanci degilim.bu tartisma
tamamen yanlis anlatim ve yanlis anlamanin dogurdugu bir tartisma oldu.

ve Postfix'i iyi bilen arkadaslarin konu ile ilgili cevaplarini hala
bekliyorum.

Iyi aksamlar.

 See You Later
  Davut Topcan