[linux-network] Re: iptables

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 26 Nov 2002 - 18:22:46 EET

Selam

Sanırm firewall makinaya bu portlar dışında tüm portları kapatmak
istiyorsun. bunun için şu tanımlamayı yapabilirsin

iptables -A INPUT -s 0/0 -p tcp -m multiport --dports ! 80,443 -j DROP

Ama daha doğru ve güvenli olan input policy olarak DROP seçip daha sonra
gerekli portları açmandır.

Kazaa için ise eğer masq veya nat yapıyorsan Prerouting de şöyle bir
tanımlama yapabilirsin

iptables -t nat -A PREROUTING -s 0/0 -d 0/0 -p tcp --dport (kazaaport) -j
DROP

Bu sayede hedef portu kazaa portu olan paketler routing işlemine
alınmayacaktır.