[linux-network] NIS problemi

From: Özkan KIRIK (g01156033@mersin.edu.tr)
Date: Thu 18 Jul 2002 - 14:27:40 EEST

Arkadaslar,
   Linuxtan pek anlamasamda FreeBSDden birkaç uyarlama ile linux bilgimi ilerletiyorum.
Network'umde bir tane FreeBSD NIS Server mevcut. Laboratuvarlara ise SuSE 8.0 kurduk.
SuSE8.0a NIS Client konfigürasyonunu yaptım. Şöyle bir problemim war:
Oturum aç ekranında NIS serverdan alınan kullanıcılar görünüyor, ancak doğru şifreyi girmenize rağmen "Giriş Başarısız" oluyor.
Bu iş kafamı çok karıştırdı.

Bir de bir soru daha:
NIS Server database'inde bir update yaptığım zaman Clientlarda update olmuyor. NIS Clienti durdurup yeniden açmak gerekiyor. ypbind'i yeniden başlatmak yetmiyor. Asıl önemli, nokta clientların direk update olması gerekmezmi? Laboratuvar için bir account açtığım zaman gidip tek tek SSHla bağlanıp her bilgisayarda NISi restart etmek pek mantıklı değil gibi...

Çok acil cevaplarınızı bekliyorum

**Özkan**