[linux-network] Re: [linux-network] Değişik bir sorun :)

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sun 08 Dec 2002 - 00:04:26 EET

Selam
Bunun için yapman gereken senin yapmak istemediğin şey. Yani
bilgisayarlarına linux makinayı gateway olarak gösterip üzerinden internete
çıkmak. Bunu iptables la sağladıktan sonra eğer ki herkes özgür olarak
internete çıksın istemiyorsan yine iptables la kullanılmasını istemediğin
protokolleri kısıtlayabilirsin. Eğer ben web olaylarınıda kısıtlamak
istiyorum diyorsan aynı makina üzerine birde transparan proxy kurarak web
sayfalarınıda kısıtlayabilirsin. Bu sayede tüm net trafiği linux makina
üzerinden geçecektir ve istediğin kontrol ve kısıtlama olayınıda
yapabileceksin.
Kolay gelsin

> Merhaba,
>
> Kullandığım LAN üzerindeki bir makina net'e giriyor öbür makina ise linux.
Yapmak istediğim ise şu: Linux makina tüm network trafiğini haliyle LAN
trafiğinide kontrol etsin. Bütün istekler hatta üzerinde net bağlı olan
makinanın istekleri bile önce Linux-Box'a gitsin ordan olay neyse oraya
yönlensin. Yönlenme olayı kolay iptables'la yanlış düşünmüyorsam fakat şu
bitaraftan nete bağlanma öbür taraftan kontrol olayını nasıl yapcam?
Özellikle olayı internet connection sharing kullanmadan yapmak istiyorum
çünkü onu kullanınca tüm ağ özgürce nete çıkıyor.