[linux-network] Re: dial-up server

From: Levent YILDIRIM (levent@ankara.edu.tr)
Date: Thu 05 Dec 2002 - 18:29:37 EET

Sayın Olgun KARADEMiRCi demiş ki:

OK> ar=FDn=FD
OK> dosyas=FDnda
OK> lanacak
OK> =FD ekte

OK> windowze ye sanal ip vermek gerekiyor mu bu durumda.

OK> olay tam olarak soyle.LAN da bulunan linux ethernet ile internet e
OK> bagli,windowzw modem ile bunu arayip internet e cikacak.
OK> sadece modem baglantisini ayarladigimizda yani windowze baglandiginda
OK> sonuc nasil bi sey olur ?su anda deneme sansimda yok

Sonuç sıfır olur. Windows makinaya bir ip vermek zorundasiniz. Yoksa
nasil eriseceksiniz sunucuya !

En iyisi siz server a bir sanal ip atayin. mesela eth0:1 diye bir
arabirim'e 192.168.0.1 tanimlayin daha sonra ise örnekte belirlenen
sekilde bir option dosyayi olusturun. makina baglandigi an m$ windoze
sanal ip olarak 192.168.0.129 alacaktir. daha sonra ise
www.linux.org.tr/belgelerdeki iptables dokumanlarından yararlanarak
maskeleme işlemini gerçekleştirin veeeeee hoooooooooooooopp makina
internete açılmış olur.

--
İyi Günler,
 Levent YILDIRIM                            mailto:levent@ankara.edu.tr