[linux-network] Re: [linux-network] squid soruları

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 28 Aug 2002 - 17:16:15 EEST

Merhaba,

28.08.2002, 10:29, Emre BALCI wrote:
EB> 1.web trafiginde exe.zip gibi dosyaların download edilmesini
EB> engelleyebilirmiyim ?

Kendimden bir örnek, squid'in yolu sizde farkli olabilir.

acl yasakdosyalar urlpath_regex -i "/usr/local/squid/etc/yasakdosyalar"
http_access deny yasakdosyalar

"yasakdosyalar" icerigi:
\.exe$
\.zip$
\.vbs$
seklinde gidiyor.

http://www.squid-cache.org/Doc/FAQ/FAQ-23.html

EB> 3.bu kullanıcıları belli zamanlarda internete baglanmasını
EB> saglayabilirmiyim ?

acl lan src 192.168.1.0/255.255.255.0
acl lan_aksam time M-T-W-H-F-A-S 18:00-21:00
http_access allow lan lan_aksam

tabi asagilarda bir yerde deny lan olmali.

EB> 4.squid e zararlı içerikleri(windowsdaki surfin gate gibi) ve
EB> zararlı sitelere girişi engelleyen(yine windows daki websense
EB> gibi) bir modul ekleyebilirmiyim

Ben SquidGuard kurdum. Baslangicta 1 dk kadar makinayi mesgul etmesi
disinda bir dezavantaji yok. Biraz da bellek yiyor. Kendi
kategorilere ayrilmis karalistesi var. Özellikle porno kategorisi
oldukca genis.

EB> 5.active caching yaptırabilirmiyim ? (asp vb)

Zaten önbellege girebilen her objeyi alacaktir ama dinamik parametre
vs gerektiren objeleri önbellege yazdigini hic sanmiyorum.

EB> 6.su kullanıcı ancak su ipden baglanabilir gibi bir kısıtlamayı
EB> nasıl getirebilirim ?

Zamaninda deneyip yapamamistim ama bilenler olabilir. (Http auth ile
denemistim)

iyi gunler

--
 Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr