[linux-network] Re: basit bir ipchains/iptables sorusu

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 23 Aug 2002 - 11:39:48 EEST

Fatih selam,

en basta yazdiklarim gozunden kacmis, ya da ben yeteri kadar
aciklamimiism. Bu FORWARD'lar olmiyacak galiba.
gecen sefer yazdigindna cok daha fazlasini yazdin gibi

> Merhabalar Hocam,
>
> Anlattiklariniz biraz karisik geldi ama yine de dilim dondugunce
> yardimci olmaya calisayim...Yalniz unuttugunuz bir sey var, firewall
> hangi makinede ? hepsinde mi ? hepsini birbirine baglayan, routing yapan
> bir sistemdemi ?
>
> Ben asagida gerekli gordugum kurallari yazarken varsayimim ortadaki bir
> makinenin firewall olacagi... Eger boyle degil ise FORWARD zinciri
> yerine INPUT/OUTPUT zincirlerinden uygun olani yerlestirmelisiniz
> hocam...

A, B, C, D, E internet uzerinde farkli kurumlarda/aglardaki
makinalar. Hepside DNS sunucusu calisiyor, en azindan sorgulamak
icin kullaniyor. bazilari belirli alanlar icin master ve/veya
slave olarak calisiyor.
A uzerinde firewall olan, bir DNS sunucusu. hem master hemde
slave olarak calisyor. A'nin oldugu ag'da, bazi istemciler DNS
sorgulmasi icin C ve D makinalarini kullaniyor, C makinasi ayni zmanda
bazi alanlar icin slave olarak calisiyor. E ise sadece bazi
alanlar icin slave olarak calisiyor.

Rahat oldugun bir zaman, bu cevaplari bir gozden geciriver.
Tesekkur ederim.

Mustafa Akgul