[linux-network] Re: basit bir ipchains/iptables sorusu

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Thu 22 Aug 2002 - 15:51:59 EEST

Merhabalar,

ekte ozet yazismalari gordugunuz tartismada sorunu cozudgumu
dusunmustum. bugun tammen cozemedigimi farkettim. bir yani
cozerken otesini bozmusum. Soruyu biraz daha genelliyerek
sorayim:

A bir firewall makinasi, B, C, D, E baska network'lerde DNS
makinlari. sunlari yapmak istiyorum

1. A domain1 'in master, domain2 icin slave
  B domain1 icin slave, domain2 icin master
  karsilikli zone transferi istiyorum
2. C domain1 icin slave, ayni zamanda A'in oldugu network'te
DNS istemciler icin DNS sorgulmasi icin kullanmnak istiyorum

3. D yi sadece istemciler DNS sorgulmasi icin kullanmak
istiyorum

4. A domain3 icin master, E ise slave
E A'dan zone tarnsferi yapsin istiyorum.

Tum bunlar icin nasil bir ipchains/iptables yazmaliyim.

Saygilar
Mustafa Akgul
%%%%%
   From: fatih.ozavci@frontsite.com.tr
   Date: Thu 08 Aug 2002 - 18:22:59 EEST

   DNS zone transfer islemleri TCP protokolu ile gerceklesmektedir.
   Hocamin=20
   yapmak istedigi islem icin TCP portununda acilmasi gerekmektedir..=20

    -A input -s 1.2.3.4 53 -d 0/0 -p udp -j ACCEPT

   Bu kural ile 1.2.3.4 makinesinden heryere gidecek olan DNS
   sorgularina=20
   izin verilmis durumdadir. Eger Master makineye A slave makineye B
   dersek=20
   ve firewall Master'da kurulu ise o zaman soyle verilecek kurallar
   sorunu=20
   cozecektir.. (IPTABLES)

   -A INPUT -p tcp -s B -d A --dport 53 -j ACCEPT
   -A INPUT -p udp -s B -d A --port 53 -j ACCEPT
   -A OUTPUT -p udp -s A -d B --dport 53 -j ACCEPT

   kisaca slave makinenin master makineye hem tcp hemde udp islemleri
   bu=20
   kural ile saglanir.. eger firewall arada bir yerde ve 3. bir makine
   ise bu =

   durumda zincirin ismi INPUT/OUTPUT degil FORWARD olacaktir, aksi
   taktirde=20
   kurallar islemeyecektir...=20

   kuralda bir dikkat edilmesi gereken bolumde, TCP'inin 3 yollu el
   sikisma=20
   ile calistigi ve bir oturum durumu oldugudur.. UDP'de bu sekilde
   bir=20
   oturum soz konusu degildir ve paketler oturum olmadan
   gonderillirler... bu =

   yuzden udp icin 2 kural olmalidir, tcp icin 1 kural ve oturum
   takibi=20
   yapilmasi yeterlidir..

   Iyi Calismalar...=20

   Fatih Ozavci