[linux-network] Re: hangi linux?

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sun 11 Aug 2002 - 15:15:59 EEST

Hangi linux tercihdir diye surekli sorular sorulur. Bu sorulara bu gune
kadar aynı cevabı veren çoğunluk görmedim herkes farklı dağıtımlardan
bahsediyor. Kimileri Suse kimileri slackware kimileri redhat kimileri debian
falan. Her dağıtımın kendine göre artıları var. Slackware'i seçenler genelde
tecrübeli kişiler slackware biraz daha az user friendly ve daha az yer
kaplıyor gereksiz packetler yok. Ama bir redhat i sadece kendi ihtiyacina
göre kurarsan gereksiz şeyleri atarsan yeni başlayan biri için bence
slackware a gore daha avantajlı çünkü gerekli updateleri çok çok rahat bir
şekilde en basitinden rpmfind.net ten bulup indirip kurabiliyorsun. Ama
redhat tabanli linuxlerin eksiği daha fazla user frendly olmaları ve bana
göre de son kullanıcıya yönelik olmaları daha fazla sistem açığı demek ve
packet bağımlılığı konusunda sorunlar yaşanabiliyor. Eğer yeni bir kullanıcı
isen işi öğrenmek konusunda bana göre Slackware gibi user friendly olmayanla
Mandrake gibi fazla user friendly olan dağıtımların ortasında bulunan RedHat
i kullanabilirsin. Tabi bunlar benim görüşüm Mandrake yi slackware dan daha
fazla user friendly bulanda olabilir :o)