[Linux-masaustu] ffmpeg -bufsize

---------

[Linux-masaustu] ffmpeg -bufsize

From: Alper Oguz <alper2_at_oguz.biz>
Date: Fri, 05 Feb 2010 10:21:55 +0200

Merhaba,

Bu buffer size'ın ne işe yaradığını, video kodlarken hangi bit oranı için ne
girmek gerektiğini açıklayabilecek var mı?

Normalde kullandığım bir parametre değildi. Sadece -b ile bit oranını
giriyordum. Ancak videonun kesin olarak belirli bir bit oranının üzerine
çıkmaması gerektiği bir durum yaşadığımdan -maxrate kullanmam gerekti.
-maxrate de yanında -bufsize'ı istiyor. Ancak -bufsize görüntü kalitesine
doğrudan etki ediyor.

Örneğin aşağıdaki gibi bir kodlama yaptığımda bit oranı olarak istediğim
değerlere yakın elde ediyorum (sonuç bit oranına midentify ile bakıyorum).
Ancak bufsize'ı yükseltmem veya düşürmem gerekir mi bilmiyorum, yükseltirsem
video bit oranı 50 kbit'lere çıkıyor..

ffmpeg -i giris.avi -s qcif -vcodec h263 -b 40k -maxrate 42k -bufsize 128k -r
10 -an -y cikis.3gp

--
Alper Oğuz
alper2_at_oguz.biz