[Linux-masaustu] Re: ubuntu lxde

---------

[Linux-masaustu] Re: ubuntu lxde

From: Atıf CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Wed, 5 Nov 2008 09:48:33 +0200

Merhaba,
makineyi ilk açtığınızda ne kadar görünüyor?
çalışacak servisler toplamda 70 mb kullanıyor diyelim. zamanla bu rakam
artsa da önemli değil. linux kernel ihtiyac olmadığı sürece ölen tüm
süreçlerin bellekteki allocate edimiş alanlarını yeniden çalışma ihtimaline
karşı free etmez (bu sayede performans artışı sağlanmış olur). ram
yetmeyeceği durumda eski tutulan alanları ihtiyaç kadar free eder ve bu
şekilde devam eder. sizin raminiz ise sürekli full gibi görünür. bu önemli
değil. sadece işlemlerde swap kontrol edilebilir ve gerçekten ram ne kadar
taşmış zaman içerisinde görülebilir. bence kurup deneyin. bununla birlikte
çekirdeği customize edip compile etmeyi deneyebilirsiniz kullanmadığınız ve
kullanmayı düşünmediğiniz modülleri eklemeyerekte bellekten
kazanabilirsiniz.

iyi günler.

/**
* @author Atıf CEYLAN