[Linux-masaustu] Re: Slax ile kendi dağıtımımı yapmak istiyorum

---------

[Linux-masaustu] Re: Slax ile kendi dağıtımımı yapmak istiyorum

From: Doruk Fisek <dfisek_at_fisek.com.tr>
Date: Tue, 11 Mar 2008 22:59:07 +0200

Tue, 11 Mar 2008 22:41:35 +0200, "Mehmet Emin TEPE"
<beyazsapka_at_gmail.com> :

> Client oladak baðlanacak pc lere slax kurup masaüstünde sadece uzak
> masaüstü baðlantýsý(rdesktop) iconu olacak veya bunu otomotik yapýp
> slax açýldýðýnda otomotikmen kendi verdiðim ip adresinden belirlediðim
> porttan baðlantý kursun(bu nasýl yapýlýr conf.
KDE kullanmayi planliyorsaniz, kullaniciyi isim/parola sormadan
otomatik login olacak sekilde ayarlayabilirsiniz (yine KDE icin, KDE
Denetim Masasi'nda ayari var).

Kullanicinin ev dizininde ~/.kde/Autostart/ isimli bir dizinin icine
otomatik baslamasini istediginiz programlari yerlestirebiliyorsunuz.
rdesktop programinin linkini buraya yerlestirirseniz, otomatik her
acilista calisacak hale gelecektir.

KDE ile ilgili istediginiz diger ayarlari da yaptiktan sonra (arka plan,
simge yerlestirmesi, vs), o .kde dizinini her yeni makinadaki
kullanicinin ev dizinine tasirsaniz, islemler tamam olmali.

Sadece rdesktop kullanacaklarsa ve istemci bilgisayarlarda bellek azsa,
KDE yerine daha hafif bir masaustu yoneticisini (Fluxbox, Windowmaker
gibi) de tercih edebilirsiniz ama ilk bastaki otomatik login kismi o
zaman biraz daha ugrastirabilir.

                   Doruk